• Dakar Truck 2020 VB09kopie
  • 22 11 2017
  • Header 001
  • Header 002
  • Header 003
  • Header 004
  • Header 005
  • Header 006
  • Header 007
  • Header 008
  • Header 009
  • 03 01 17 stage2
  • 01 01 17
  • 08 01 16 etappe6
  • 09 10 15 finish
  • 20 04 15 etappe4
  • 17 01 15 huldiging
  • headerfrontpage-13-09-14

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor mammoet
  • sponsor mkr
  • sponsor renaulttrucks
  • polskamp
  • hsf logistics
  • Scheuerle
  • vink
  • dieleman seeds
  • sponsor dopharma
  • telpoint
  • boss machinery
  • hella
  • move
  • flc
  • anemone
  • vanstep
  • sponsor cabweert
  • PlusPater
  • sponsor fysio-ermelo prins staal

Special: Peter Verburgh - Teammanager over geoliede machine

Geschreven door Super User.

Mammoet Rallysport is met zestien mensen in Zuid-Amerika vertegenwoordigd. Als iedereen zomaar wat zou doen, zou het een zootje worden. Daarom is er een teammanager, die zorgt dat het team draait als een geoliede machine, dat alles goed geregeld en georganiseerd wordt en dat iedereen op tijd op de plaats is waar hij moet zijn. Peter Verburgh heeft er zijn handen vol aan.

“Het is meer dan een dagtaak inderdaad, maar het is een hechte club mensen waarmee op pad zijn. We kunnen alles tegen elkaar zeggen en iedereen is goed op elkaar ingespeeld. We zijn met acht man begonnen, toen Martin een auto kocht en ik de organisatie er omheen ging doen. Het is sindsdien eigenlijk alleen maar leuker geworden. We zijn een vriendenclub, dit team is als een warm bad. Zo hopen we samen Martin naar de top 10 te helpen. We zitten er al jaren tegenaan te hikken, nu moet het er maar eens van komen.”

Met een club van zestien is de logistiek heel belangrijk. Met de auto van Pascal de Baar op de trailer, moest er her en der plaats worden geregeld voor de drie man uit de truck. De logistiek is in de Dakar sowieso belangrijk: de assistentie moet op tijd in het volgende bivak zijn, zodat er geen tijd verloren gaat. Als ’s morgens de rallyauto van Martin van den Brink vertrekt naar de start van de special, gaat het team inpakken. Verburgh: “Dat gaat heel vlot allemaal. Iedereen weet wat hij moet doen en wat hij waar moet inpakken, zodat het ook allemaal weer snel uitgepakt kan worden. Het mag niet zo zijn dat we ergens naar moeten zoeken als we iets snel nodig hebben.”

De 6x6 gaat als eerste op pad, zodat die in het volgende bivak is als Van den Brink daar ook aankomt. “Als Martin vroeg is, kunnen ze meteen beginnen met servicen.” Verburgh gaat er met de Dodge snel achteraan. Ook hij moet zo snel mogelijk in het volgende bivak zijn. De tweede 6x6 blijft nog in de buurt van de start voor het geval Van den Brink een probleem heeft, maar komt er daarna zo snel mogelijk achteraan.

Voor Verburgh is het belangrijk snel in het bivak te zijn. Een van zijn belangrijkste taken is immers het onderhouden van de contacten met de organisatie. Voor onderweg heeft Verburgh daar internet voor in de auto – mits er voldoende mobiel of satellietbereik is natuurlijk. “Zo probeer ik te volgen hoe het met Martin gaat in de wedstrijd en de mensen hier en thuis daarvan op de hoogte te houden. Maar dat valt niet altijd mee.”

Verburgh zorgt er verder voor dat alle auto’s onderweg zijn voorzien van voldoende eten en drinken. Hij zorgt er ook voor dat er in het bivak een natje en een droogje klaar staan voor als iedereen binnenkomt.

Mammoet Store

MMstore Rdiapos fc W