• 22 11 2017
  • Header 001
  • Header 002
  • Header 003
  • Header 004
  • Header 005
  • Header 006
  • Header 007
  • Header 008
  • Header 009
  • 03 01 17 stage2
  • 01 01 17
  • 08 01 16 etappe6
  • 09 10 15 finish
  • 20 04 15 etappe4
  • 17 01 15 huldiging
  • headerfrontpage-13-09-14

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor mammoet
  • sponsor mkr
  • sponsor renaulttrucks
  • hella
  • boss machinery
  • vink
  • sponsor dopharma
  • sponsor cabweert
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • sponsor baroncoatings
  • sponsor truckparts

‘Onze teamspirit is groter dan waar dan ook’

Geschreven door Berry Kamphorst.

Mammoet Rallysport hoopt op beloning voor het collectief

HARSKAMP - Mammoet Rallysport is klaar voor de Dakar Rally 2018. Dat bleek zaterdagavond tijdens de teampresentatie. ,,We kijken uit naar de Dakar Rally. Het hele team is gebrand op een goed resultaat,’’ zo maakte teameigenaar Martin van den Brink duidelijk.

Op het bedrijfsterrein van bouw- en sloopbedrijf Van den Brink in Harskamp waren ruim driehonderd bezoekers getuigen van de officiële aftrap voor de Dakar Rally. Onder het genot van een drankje en een stevig Veluws stamppottenbuffet konden de belangstellenden de teamleden spreken en de voertuigen bekijken. De trucks gaan 24 november de boot op richting Zuid-Amerika.

Janus van Kasteren snelle assistent Mammoet Rallysport

Geschreven door Berry Kamphorst.

Martin van den Brink vindt nieuwe backup voor Dakar Rally

HARSKAMP - Janus van Kasteren is tijdens de komende Dakar Rally de snelle assistent in het team van Mammoet Rallysport. De 31-jarige rallyrijder uit Veldhoven debuteert begin 2018 in de grootste rally ter wereld. Pascal de Baar fungeerde de afgelopen vier jaar als backup voor Martin van den Brink. Pascal stapte begin dit jaar echter over naar het Riwald team.

Martin van den Brink komt in Zuid-Amerika aan de start met de CBH 385. De Harskamper vormt een equipe met monteur Daniel Kozlovsky en navigator Wouter Rosegaar. De Front K520 wordt bestuurd door Janus van Kasteren. De jonge Brabander krijgt twee ervaren Mammoet-mannen aan zijn zijde: monteur Richard Mouw en navigator Wouter de Graaff.

‘Desnoods sleep ik Pascal vandaag over de proef’

Geschreven door Berry Kamphorst.

Zware beproeving voor equipes van Mammoet Rallysport

RIO CUARTO - Even na de klok van 02.00 uur (Argentijnse tijd) parkeerde Martin van den Brink zijn Renault Sherpa in het bivak van Rio Cuarto. De elfde etappe in de Dakar Rally bracht de tweevoudig etappewinnaar niet het gewenste resultaat. Van den Brink kon fluiten naar een dagsucces en Pascal de Baar raakte zijn fantastische vijfde plaats in het klassement kwijt. ,,Het was een hele toer, maar we hebben het gered. Nu wachten we op de terugkeer van Pascal de Baar en Ed Wigman. Afhankelijk van het tijdstip dat ze hier zijn bepalen we of we de versnellingsbak gaan wisselen.’’

Vroeg in de Nederlandse ochtend (rond 6.30 uur) klonk Van den Brink al weer vastberaden. De serviceploeg had inmiddels de achterdifferentieel vervangen. ,,Dat is binnen een half uur kant en klaar.’’ De reparatie van de truck van Pascal heeft meer voeten in de aarde. ,,Daar hebben de jongens wel een uur of vier voor nodig. Op dit moment, het is half drie, hebben ze nog wel een paar uurtjes nodig om het bivak te bereiken. Dat wordt dus spannend. We moeten rond 9.30 uur weer starten. Maar één ding is zeker, met of zonder versnellingsbak, we zorgen er voor dat ook Pascal naar het podium in Buenos Aires kan.’’

‘We weten wat we kunnen en wat we willen’

Geschreven door Berry Kamphorst.

Van den Brink en De Baar brengen Mammoet-trucks aan de finish

BUENOS AIRES - De Dakar Rally 2017 is vanmiddag in het slot gegooid. Mammoet Rallysport bereikte met twee trucks de finish van de monsterrally in Zuid-Amerika. Martin van den Brink en Pascal de Baar konden na alle technische tegenslag van vrijdag op eigen kracht de laatste proef afwerken. In ‘het rondje om de kerk’ eindigde Martin als 15e. Pascal sloot Le Dakar af als 20e. Dat was ook de klassering voor de snelle assistent in het algemeen klassement. Martin eindigde als 34e algemeen. Maar dat is alleen van belang voor de statistieken.

Na een nachtje zwoegen en ploeteren kwamen de Renault-trucks vanochtend okselfris aan de start voor de slotproef over 64 kilometer. ,,De serviceploeg heeft in de nacht na de elfde etappe opnieuw knap werk geleverd,’’ aldus Martin van den Brink direct na afloop van de klassementsproef van zaterdagmiddag. ,,Een kwartier voor de start was ook de truck van Pascal weer helemaal geprepareerd.’’

Mammoet Rallysport worstelt met tegenslag, maar komt boven

Geschreven door Berry Kamphorst.

´De samenwerking met Riwald werpt duidelijk zijn vruchten af´

SAN JUAN - De beide equipes van Mammoet Rallysport zijn in de openingsfase van de elfde etappe door grote technische tegenslag getroffen. De formaties van Martin van den Brink en Pascal de Baar weigeren echter de handdoek in de ring te werpen. ,,We geven niet op. We doen er alles aan om de finish te halen.´´ Al vrij snel na de start van de etappe van San Juan naar Rio Cuarto bleek de truck van Martin van den Brink niet naar behoren te functioneren. Op een ander punt in het eerste deel van de proef sloeg de pechduivel ook bij Pascal de Baar keihard toe.

Met behulp van Ed Wigman en de Franse formatie van Boucou bereikten de trucks de finish van het eerste deel. Vervolgens moest er een traject van 370 kilometer worden afgelegd naar de start van het tweede deel.
Van den Brink en zijn mannen kwamen niet door de duinen. ,,We hebben het achter differentieel kapot,´´ zo liet Martin net voor de start van het tweede gedeelte van de special weten. ,,We hadden geen achterwielaandrijving en kwamen niet door de duinen. We zijn geholpen door Ed Wigman. We zijn dolblij met de hulp van Ed Wigman, Joel Ebbers en Hendrik-Jan Slijkhuis. De samenwerking met de mannen van Riwald Rallysport heeft zich vandaag volledig bewezen. Zonder Ed en zijn mannen waren wij nooit door de duinen gekomen.´´

USB Stick 8 GB

410205 006

Mammoet Dakar Truck 2016 1:50

810202 003

@MammoetStore

Twitter response: "Sorry, that page does not exist."